Lærerens relationskompetencer

Projektdetaljer

Beskrivelse

Hvordan får lærerens faktiske og konkrete person-relationelle forholdemåder og handlemåder betydning for elevers trivsel og læring i skolen? Hvordan viser relationskompetencer sig i praksis og hvordan opleves de af eleverne? Hvilke lærerforudsætninger kræver det?
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1331/12/15

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Foreningen Børns Livskundskab (Projektpartner)
  • Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
  • Skæring Skole (Projektpartner)
  • Gammelgaardsskolen (Projektpartner)
  • Malling Skole (Projektpartner)
  • Risskov Skole (Projektpartner)

Emneord

  • relationer
  • relationskompetence
  • kommunikation
  • nærvær
  • opmærksomhed
  • samarbejde
  • supervision
  • læring
  • trivsel

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.