Projektdetaljer
Beskrivelse
UCC har i flere år gennemført efteruddannelsesforløb med lærere baseret på aktionslæringsmetoden. I dette projekt vil vi undersøge, hvordan metoden sætter sig spor, når forløbet et slut.
Projektet vil undersøge, hvordan deltagelse i et formaliseret AL-forløb påvirker læreres samarbejde om undervisning og elevers læring med henblik på at generere viden om forudsætninger for læring i lærerteam, kvalificere AL-tilgangen og identificere handlemuligheder for lærere og ledelse. Projektet baserer sig empirisk dels på interview med lærere før og indtil et år efter et formaliseret AL-forløb, dels på videooptagelser af læreres interaktion under AL-forløbet og på observation af undervisning og teammøder efter AL- forløbet.
Projektet vil undersøge, hvordan deltagelse i et formaliseret AL-forløb påvirker læreres samarbejde om undervisning og elevers læring med henblik på at generere viden om forudsætninger for læring i lærerteam, kvalificere AL-tilgangen og identificere handlemuligheder for lærere og ledelse. Projektet baserer sig empirisk dels på interview med lærere før og indtil et år efter et formaliseret AL-forløb, dels på videooptagelser af læreres interaktion under AL-forløbet og på observation af undervisning og teammøder efter AL- forløbet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 28/01/11 → 31/12/12 |
Emneord
- folkeskolen
- Praksislæring
- Aktionslæring
- organisationsudvikling
- Teamsamarbejde
- Kollegialt samarbejde