Lærernes perspektiv på motion og bevægelse i udskolingen

Projektdetaljer

Beskrivelse

PhD-projekt: Som følge af folkeskolereformen skal eleverne bevæge sig svarende til 45 minutter dagligt. I projektet undersøges hvordan udskolingslærere forstår, oplever og håndterer motion og bevægelse i folkeskolen, og hvad der har betydning for om lærerne oplever det som meningsfuldt at anvende motion og bevægelse i og uden for undervisningen. Der er tale om et kvalitativt studie bestående af primært interviews og observationer. Forskningsprojektet forløber fra den 1. februar 2015 til den 30. april 2019. Projektet er forankret i FIIBL – Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse & Læring, forskningsenheden Active Living, Institut for idræt og biomekanik, SDU og i KIB – Krop, idræt og bevægelse, VIA Pædagogik & Samfund, VIA University College.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/1531/01/19

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Idræt
  • idrætsundervisning
  • motion
  • bevægelse
  • fysisk aktivitet i undervisningen