Lærerstuderende i projekt om stressfri hverdag i jobbet som lærer.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet omhandler kvalitativ følgeforskning i form af interview med lærerstuderende på et kursus ved Læreruddannelsen i Aarhus omhandlende mindfulness, ’stressfri hverdag’ og pædagogisk relationskompetence. Der fokuseres på deltagernes baggrund og intentioner med deltagelse i kurset, deres oplevelser af sammenhængen mellem mindfulness praksis og relationskomptence og udbytte af kurset i det hele taget.
Der linkes her til artikler fra projektets følgeforskning, og derudover vedhæftes (som baggrundsmateriale) en samling af refleksioner fra deltagende studerende.
Kort titelLærerstuderende i projekt om stressfri hverdag i jobbet som lærer.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/2031/12/21

Emneord

  • læreruddannelsen
  • stress
  • mindfulness
  • lærerstuderende
  • relationskompetence

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.