Lærerstuderendes adaptivitet og fleksibilitet (LAF)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Del 1: I projektet undersøger vi lærerstuderendes adaptivitet og fleksibilitet i forbindelse med aritmetik med flercifrede tal.
Vi anvender Tri-phase Flexibility Assessment (TriFA) som pre- og post test hvor vi undersøgere de lærerstuderendes brug af varierede strategier til løsning af addition, subtraktion og multiplikation med flercifrede tal.
Vi interviewer en gruppe studerende omkring deres udvikling af egen adaptivitet og fleksibilitet på læreruddannelsen og samt undervisningskompetence rettet mod det samme.
Del 2: Vi anvender er survey til undervisere i matematik på dansk læreruddannelse for at undersøge undervisning, materialer mm i forbindelse med lærerstuderendes udvikling af fleksibilitet og udvikling af undervisningskompetencer i forbindelse med elever udvikling af det samme. Resultaterne forventes anvendt til udvikling af intervention på læreruddannelsen.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2231/12/25

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Matematik
  • Adaptivitet
  • Fleksibilitet
  • Strategier
  • lærerstuderende