Læring gennem simulationstræning

  • Zesach, Merete (Projektdeltager)
  • Mølgaard, Tove Rønde (Projektdeltager)
  • Christiansen, Helle Birger (Projektdeltager)
  • van der Male, Meriam (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at skabe læring i virkelighedsnære omgivelser med udgangspunkt i nyeste evidens og kliniske erfaringer, hvor der er mulighed for at de studerende kan træne kliniske færdigheder i trygge omgivelser uden handletvang. Endvidere har projektet til formål at undersøge om undervisning med inddragelse af computerstyrede patientmodeller kan understøtte de studerendes læring af grundlæggende sygepleje til den respiratorisk og cirkulatorisk påvirkede patient. Vi ønsker gennem projektet at undersøge om inddragelse af computerstyrede patientmodeller understøtter de studerendes læring i forhold til patientautencitet og hvorvidt undervisning i færdighedslaboratoriet, tilrettelagt som `blended learning`, kan medvirke til at tilgodese de studerendes forskellige læringsstile.

Formålet med projektet er at skabe læring i virkelighedsnære omgivelser med udgangspunkt i nyeste evidens og kliniske erfaringer, hvor der er mulighed for at de studerende kan træne kliniske færdigheder i trygge omgivelser uden handletvang. Endvidere har projektet til formål at undersøge om undervisning med inddragelse af computerstyrede patientmodeller kan understøtte de studerendes læring af grundlæggende sygepleje til den respiratorisk og cirkulatorisk påvirkede patient. Vi ønsker gennem projektet at undersøge om inddragelse af computerstyrede patientmodeller understøtter de studerendes læring i forhold til patientautencitet og hvorvidt undervisning i færdighedslaboratoriet, tilrettelagt som `blended learning`, kan medvirke til at tilgodese de studerendes forskellige læringsstile.

StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/1001/06/10

Emneord

  • læring