Projektdetaljer
Beskrivelse
Med udgangspunkt i videooptagelser og narrativer har dette aktionsforskningsprojekt baseret på co-creation fokus på transformationen mellem viden, erkendelse og kompetencer i den pædagogiske praksis. Projektets formål er at udvikle en ny metode hvormed denne transformation kan finde sted, og hvor det er muligt at identificere hvordan viden og erkendelse kan skabe grundlag for og transformeres ind i den pædagogiske praksis.
Forskningens bidrag er således, at medvirke til at ændre og udvikle den enkelte medarbejder og praksisfælleskabet parallelt med at processen undersøges. For at undersøge og udvikle et praksisfællesskab, er det afgørende at undersøge systemets forandringsmuligheder. Derfor er der i projektet både fokus på praksisfællesskabets udvikling af praksis og praksisfællesskabets forandringspotentiale. Endvidere er der fokus på borgerens perspektiv, der gennem videooptagelser repræsenteres i projektet.
Forskningens bidrag er således, at medvirke til at ændre og udvikle den enkelte medarbejder og praksisfælleskabet parallelt med at processen undersøges. For at undersøge og udvikle et praksisfællesskab, er det afgørende at undersøge systemets forandringsmuligheder. Derfor er der i projektet både fokus på praksisfællesskabets udvikling af praksis og praksisfællesskabets forandringspotentiale. Endvidere er der fokus på borgerens perspektiv, der gennem videooptagelser repræsenteres i projektet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/14 → 01/01/16 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen UCN (leder)
- Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
- InAction (Projektpartner)
Emneord
- aktionsforskning