Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektets overordnede formål er at udvikle teoretiske og empiriske erfaringer med brugen af læringsstrategier og hvordan refleksion over udbyttet af egen læring kan fortolkes i lyset af RPL. Desuden er formålet fastholdelse af studerende på læreruddannelsen og bedre studieudbytte for alle. F
ormålet med forskningsprojektet kan inddeles i fire delmål:
1. Kvantitativ kortlægning af de lærendes kompetencer i arbejdet med læ-ringsstrategier
2. Udvikling af en dansk DAACS teknologi (D-DAACS) set i lyset af RPL – rettet mod førsteårslærerstuderende og elever i folkeskolens udskolingsklasser.
3. Uddannelse af vejledere, der på baggrund af kortlægningen kan intervene-re og skabe muligheder for at hver enkel studerende/elev udvikler sig .
4. Udvikling (på baggrund af eksisterende forskning) af læringsressourcer, der er tilgængelige for studerende/elever samt vejledere.
ormålet med forskningsprojektet kan inddeles i fire delmål:
1. Kvantitativ kortlægning af de lærendes kompetencer i arbejdet med læ-ringsstrategier
2. Udvikling af en dansk DAACS teknologi (D-DAACS) set i lyset af RPL – rettet mod førsteårslærerstuderende og elever i folkeskolens udskolingsklasser.
3. Uddannelse af vejledere, der på baggrund af kortlægningen kan intervene-re og skabe muligheder for at hver enkel studerende/elev udvikler sig .
4. Udvikling (på baggrund af eksisterende forskning) af læringsressourcer, der er tilgængelige for studerende/elever samt vejledere.
Kort titel | Læringsstrategier |
---|---|
Akronym | LÆSSU |
Status | Ikke startet |
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Programmet Refleksiv Praksislæring
Horn, L. H. (Projektleder) & Georgsen, M. (Projektdeltager)
01/08/18 → 31/12/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Professionsudvikling og uddannelsesforskning
Dau, S. (Projektleder), Kirkegaard, P. O. (Projektleder) & Geisnæs, D. (Projektleder)
01/01/14 → 01/01/22
Projekter: Projekt › Forskning