Projektdetaljer

Beskrivelse

Med afsæt i forskningbaseret viden om forudsætninger for en god læseundervisning ud fra en balanceret læseundervisning, skal børnehaveklasseledere og lærere i 1. klasse afprøve, analysere og drøfte deres læseundervisning, og med udgangspunkt i det og i samarbejde med skolens læsevejledere og afdelingsledere udvælger og tilrettelægger skolerne lokale læseindsatser, som implementeres fra skoleåret 2022/2023.
Kick-off arrangement: Oplæg om balanceret læseundervisning v. Jesper Bremholm.
Kort titelLæseindsats
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/2130/06/25

Samarbejdspartnere

  • Børn og Ungeforvaltningen, Odense kommune (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børnehaveklasseledere
  • Literacy
  • Balanceret læseundervisning
  • Lærere
  • Læsevejledere
  • Ledere
  • Afkodning
  • Varieret tekstvalg
  • Skrivning
  • Læseforståelsesstrategier
  • Differentiering
  • Ordkendskab