Projektdetaljer
Beskrivelse
Med afsæt i forskningbaseret viden om forudsætninger for en god læseundervisning ud fra en balanceret læseundervisning, skal børnehaveklasseledere og lærere i 1. klasse afprøve, analysere og drøfte deres læseundervisning, og med udgangspunkt i det og i samarbejde med skolens læsevejledere og afdelingsledere udvælger og tilrettelægger skolerne lokale læseindsatser, som implementeres fra skoleåret 2022/2023.
Kick-off arrangement: Oplæg om balanceret læseundervisning v. Jesper Bremholm.
Kick-off arrangement: Oplæg om balanceret læseundervisning v. Jesper Bremholm.
Kort titel | Læseindsats |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/08/21 → 30/06/25 |
Links | https://fyens.dk/artikel/det-er-ikke-et-m%C3%A5l-i-sig-selv-men-et-nyt-l%C3%A6seprojekt-har-stor-succes-mange-elever-i-helles-b%C3%B8rnehaveklasse-har-l%C3%A6rt-at-l%C3%A6se-inden-jul?fbclid=IwAR321etUUc8D65VhyVojgHvH0RUUBrcty7nGh_0PVTyLv56rZaM3a0aNpiY |
Samarbejdspartnere
- Børn og Ungeforvaltningen, Odense kommune (Projektpartner) (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Børnehaveklasseledere
- Literacy
- Balanceret læseundervisning
- Lærere
- Læsevejledere
- Ledere
- Afkodning
- Varieret tekstvalg
- Skrivning
- Læseforståelsesstrategier
- Differentiering
- Ordkendskab
Presse/medier
-
Jeg har ikke kendt til en kommune, der satser så massivt på læsning
26/08/22
1 Mediebidrag
Presse/medie