Projektdetaljer
Beskrivelse
I dette udviklingsprojekt indgår VIA som samarbejdspartner med Mary Fonden om at videreudvikle LæseLeg. Projektet strækker sig over perioden 2024-2027.
Der er tre udviklingsspor i udviklingsprojektet: 1) Videreudvikling af LæseLeg på dagtilbudsområdet; 2) Fokus på LæseLeg og forældresamarbejde; og 3) Udvikling af LæseLeg til brug i overgangen mellem dagtilbud og skole og med særligt fokus på SFO-området og indskolingen.
VIA indgår i projektet med både sparring, kortlægningsopgaver ift. nuværende praksis og i udvikling og gennemførelse af kompetenceudviklingsforløb rettet mod pædagogisk personale, der møder børnene i overgangen, dvs. pædagogisk personale i dagtilbud, pædagoger og lærere i indskolingen og ikke mindst pædagogisk personale i SFO'erne.
Der er tre udviklingsspor i udviklingsprojektet: 1) Videreudvikling af LæseLeg på dagtilbudsområdet; 2) Fokus på LæseLeg og forældresamarbejde; og 3) Udvikling af LæseLeg til brug i overgangen mellem dagtilbud og skole og med særligt fokus på SFO-området og indskolingen.
VIA indgår i projektet med både sparring, kortlægningsopgaver ift. nuværende praksis og i udvikling og gennemførelse af kompetenceudviklingsforløb rettet mod pædagogisk personale, der møder børnene i overgangen, dvs. pædagogisk personale i dagtilbud, pædagoger og lærere i indskolingen og ikke mindst pædagogisk personale i SFO'erne.
Kort titel | LæseLeg |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 30/06/24 → 31/12/27 |
Links | https://www.maryfonden.dk/projekt/laeseleg/ |
Samarbejdspartnere
- Mary Fonden (Projektpartner) (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- kompetenceudvikling
- sprogpædagogik
- overgange fra børnehave til skole
- Børn og unge
- sprogtilegnelse
- dialogisk læsning
- dagtilbud
- SFO
- udsathed