LæseLeg – sprog, relationer og leg 2024-2027

Projektdetaljer

Beskrivelse

I dette udviklingsprojekt indgår VIA som samarbejdspartner med Mary Fonden om at videreudvikle LæseLeg. Projektet strækker sig over perioden 2024-2027.
Der er tre udviklingsspor i udviklingsprojektet: 1) Videreudvikling af LæseLeg på dagtilbudsområdet; 2) Fokus på LæseLeg og forældresamarbejde; og 3) Udvikling af LæseLeg til brug i overgangen mellem dagtilbud og skole og med særligt fokus på SFO-området og indskolingen.
VIA indgår i projektet med både sparring, kortlægningsopgaver ift. nuværende praksis og i udvikling og gennemførelse af kompetenceudviklingsforløb rettet mod pædagogisk personale, der møder børnene i overgangen, dvs. pædagogisk personale i dagtilbud, pædagoger og lærere i indskolingen og ikke mindst pædagogisk personale i SFO'erne.
Kort titelLæseLeg
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato30/06/2431/12/27

Samarbejdspartnere

  • Mary Fonden (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • kompetenceudvikling
  • sprogpædagogik
  • overgange fra børnehave til skole
  • Børn og unge
  • sprogtilegnelse
  • dialogisk læsning
  • dagtilbud
  • SFO
  • udsathed