Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet undersøger med udgangspunkt i sociokulturel teori læsevejlederes meningsskabelse i databrug i forberedelse, i dialoger sammen med skoleledelse samt i vejledningssituationer. Ved brug af metoden shadowing (skygning) undersøges, hvordan læsevejlederes meningsskabelse i databrug finder sted i folkeskolen. Projektet bidrager med ny viden om, hvordan vejledere skaber mening ifm. databrug med særligt fokus på meningsskabelse i samspil med ledelse og lærere. Projektet vil udvikle praksisanbefalinger ift. organisning af vejledning generelt og ift. databrug for læsevejledere specifikt.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/19 → 31/12/20 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- databrug
- læsevejledere
- Uddannelse, professioner og erhverv
- meningsskabelse
- organisation
- ledelse
- PLC
- læsevejledere