Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner i folkeskolen.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Gennem et kvalitativt casestudie undersøger projektet, hvordan organisatoriske rutiner skaber forskellige betingelser for læsevejledernes understøttelse af læreres databrug. Projektet skaber viden om, hvordan læsevejledere navigerer og forhandler forskellige organisatoriske rutiner for databrug i folkeskolen og leverer ny og dybdegående viden om samspillet mellem organisatoriske rutiner, læsevejledning og databrug. Den viden vil være til gavn for professionelles databrug i et skoleudviklingsperspektiv generelt og for læsevejledning mere specifikt.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/20 → …

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læsevejledning
  • databrug
  • test
  • faglig vejledning
  • Skoler, fag og institutioner
  • folkeskolen
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • organisatoriske rutiner
  • forandring
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • læsevejledning