Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet skal udvikle og kvalificere professionsdidaktiske designs på tværs af uddannelsesfag, der inkluderer brugen af praksis-video, bidrager til studerendes lærerfaglige udvikling.
De tre forskningsspørgsmål lyder:
1. Hvilke kompetencer tilegner lærerstuderende sig med henblik på planlægning, gennemførelse, evaluering og udvikling af undervisning, når praksis-video anvendes i undervisning på læreruddannelsen?
2. Hvad kendetegner lærerstuderendes didaktiske og fagdidaktiske kommunikation om praksis, når der indgår praksis-video i undervisning?
3. Hvilke forståelser af kvalitet i undervisning udvikler de studerende, når der indgår praksis-video i undervisning på læreruddannelsen?
De tre forskningsspørgsmål lyder:
1. Hvilke kompetencer tilegner lærerstuderende sig med henblik på planlægning, gennemførelse, evaluering og udvikling af undervisning, når praksis-video anvendes i undervisning på læreruddannelsen?
2. Hvad kendetegner lærerstuderendes didaktiske og fagdidaktiske kommunikation om praksis, når der indgår praksis-video i undervisning?
3. Hvilke forståelser af kvalitet i undervisning udvikler de studerende, når der indgår praksis-video i undervisning på læreruddannelsen?
Kort titel | LTN |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/21 → 31/12/21 |
-
NoFa 9 Nordisk fagdidaktik konference Vaasa
Mette D von Bornemann Hjelmborg (Deltager) & Lene Junge (Deltager)
9 maj 2023 → 11 maj 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Adopting a stance of inquiry when using classroom videos
Mette D von Bornemann Hjelmborg (Oplægsholder) & Lene Junge (Oplægsholder)
10 maj 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil