Projektdetaljer
Beskrivelse
At lede på mening og meningsskabelse er blevet en del af en ledelsesdiskurs, der søger at realisere organisatorisk opgaveløsning i en samstemthed mellem organisation og medarbejdere, men det er ofte uklart hvordan 'mening' bliver forstået og hvordan perspektivet tænkes og operationaliseres som ledelse?
Projektet undersøger på aktionsbasis, hvordan 18 ledere i skolen leder 'på mening'. Projektets deltagere indgår i fælles samlinger, producerer refleksive notater pba. ledelseshandlinger og interviewer egne medarbejdere - ligesom de interviewes i forskningsprojektet.
Projektet undersøger på aktionsbasis, hvordan 18 ledere i skolen leder 'på mening'. Projektets deltagere indgår i fælles samlinger, producerer refleksive notater pba. ledelseshandlinger og interviewer egne medarbejdere - ligesom de interviewes i forskningsprojektet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 02/03/20 → 30/06/24 |
Emneord
- folkeskolen
- ledelse
- meningsskabelse
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- ledelse
- meningsskabelse