Leg, historiebevidsthed og dannelse: Børnehavebørns legende praksisser i kunst- og kulturformidling

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet undersøger, hvordan leg gøres i mødet med kunstnerisk praksis, når børnehavebørn leger inden for tematiserede historiske perioder og narrativer. Hensigten med projektet er således at skabe ny viden om forholdet mellem børns leg, dannelse og historiebevidsthed med henblik på at styrke forholdet mellem leg, kultur og dannelse i kreative processer, som gør det muligt at forstå sig selv og verden på en ny måde.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/1901/07/23

Emneord

  • børnekultur
  • leg
  • feltarbejde
  • Legekunst

    Hammershøj, L. G. (Projektleder), Jørgensen, H. H. (Projektdeltager), Kortbek, H. B. (Projektdeltager), Høyrup, A. R. (Projektdeltager), Knudsen, L. L. (Projektdeltager), Nielsen, M. P. (Projektdeltager), Blomgren, H. (Projektdeltager), Sørensen, M. C. (Projektdeltager), Raft Rasmussen, A. (Projektdeltager), Kusk, H. (Projektdeltager), Blomgren, H. (Projektdeltager), Sørensen, M. C. (Projektdeltager), Thorsen, T. (Projektdeltager), Hoffmann, M. (Projektdeltager), Nørgaard, A. K. (Projektdeltager), Blume, M. (Projektdeltager), Sander, M. N. (Projektdeltager), Adamsen, L. M. (Projektdeltager), Plesner Kristensen, L. (Projektdeltager), Buch, D. (Projektdeltager), Henriksen, M. (Projektdeltager), Hooge, J. (Projektdeltager) & Vanghøj, D. (Projektdeltager)

    01/09/1901/07/23

    Projekter: ProjektForskning