Leg, læring og kreativitet - Verdensarven i Børnehøjde

Projektdetaljer

Beskrivelse

I tre kommuner samarbejder lærere og pædagoger med deres skole- og dagtilbuds børn under overskriften Leg, Læring og kreativitet – Verdensarv i børnehøjde. 4-5 skoler og ligeså mange daginstitutioner udpejes således i Vejle, Billund og Kolding Kommune til at deltage i projektet i foråret 2018.
Lærerne og pædagogerne har Unesco Jelling (Vejle og Billund Kommune) og Unesco Christiansfeld(Kolding Kommune) som læringsarena. HistorieLab tilrettelægger, gennemfører og evaluerer forløbene i samarbejde med Unesco-stederne. Projektet er støttet af Ole Kirk – Fonden.

Nøgleresultater

UNESCO Verdensarv Christiansfeld. ”Fieldtrip” programmet gennemført som planlagt.
Kolding Kommune, Christiansfeld skole med to 2.klasser. 42 børn , 6 pædagoger og lærere og 2 kulturformidlere, arbejdede sammen om projektet fra april til juni måned, med opsamling i efteråret – alt sammen ledet af HistorieLab
UNESCO Verdensarv Jelling. ”Fieldtrip” programmet gennemført og udvidet.
Vejle Kommune, Skibet skole, Bredager-skolen i Jelling og Friskolen i Jelling deltog i juni til september måned. – i alt 65 børn, 6 lærere og pædagoger.
Billund Kommune, Billund skole SFO deltog i juni med 45 børn og 4 pædagoger og gennemfører endnu en runde i oktober/november.
Samarbejdet mellem HistorieLab, UCL Jelling, Kommuner, skoler, lærere og pædagoger har fungeret godt.

Kort titelVerdensarv i Børnehøjde
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/11/1731/12/18

Emneord

  • Børn og unge
  • kulturarvsformidling
  • Verdensarv i Børnehøjde
  • UNESCO