Legeforståelser og legefaglighed i professionel praksis

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Den Styrkede Pædagogiske Læreplan sætter fornyet fagligt og politisk fokus på legen som en grundlæggende del af hverdagen i dagtilbud. Selvom børns leg altid har stået stærkt i den danske dagtilbudstradition, kalder de nye politiske initiativer på et opdateret fagligt grundlag for pædagogers refleksion over leg i pædagogisk praksis. Formålet med nærværende forskningsprojekt er derfor at samle eksisterende viden om leg og legens betydning for børn i daginstitutioner, og supplere denne viden med konkrete studier af danske daginstitutioner: Hvordan forstår og ’gør’ pædagoger legefaglighed?
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/1931/07/20

    Emneord

    • leg

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.