Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med (LULAB) projektet er at udvikle og styrke de studerendes mod, vilje og evne til selv at deltage i undervisning med en legende tilgang og til at planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle legende undervisning. Vores projekt skal således forstås i et dobbeltdidaktisk perspektiv, idet vi vil gøre vores lege-didaktiske undervisning eksemplarisk, således at vi ekspliciterer begrundelser og sammenhænge, og gør vores overvejelser over betingelser og beslutninger til genstand for fælles refleksion. Vi forstår denne synliggørelse af didaktiske valg gennem modelling-begrebet (Iskov, 2020), idet vi med såvel vores handlinger som vores udsagn bidrager til at de studerende kan få øje på potentialet i en mere legende tilgang til undervisning.

Nøgleresultater

Legende undervisning, leg, didaktik
Kort titelLegende undervisning
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/2130/06/22

Emneord

  • didaktik
  • legendende didaktik
  • andenordens didaktik
  • Leg og læring
  • legende undervisning
  • Når leg ikke bare er for sjov: En autoetnografi

    Balzarsen, C. H., 1 dec. 2023, Læreruddannelsen som laboratorium for god undervisning og uddannelse: Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen. Nørgaard Iversen, S., Lund, B. & Madsen Kvols, A. (red.). VIA University College, s. 94-101 8 s. (Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse - læringspointer og ny viden).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

    Fil
    121 Downloads (Pure)