Projektdetaljer
Beskrivelse
Fagteams i dansk og matematik på skoler, hvor vi også har lavet lektionsstudier, havde et udtalt ønske om at styrke deres fagdidaktiske refleksioner ved teammøderne.
Vi eksperimenterer derfor med at omlægge teammøder for dansk- og matematiklærere til ’lektionsrefleksioner’. Lektionsrefleksioner minder om lektionsstudier men med mere vægt på den didaktiske refleksionssamtale og mindre vægt på planlægning og mere på refleksion.
På skift planlægger og gennemfører et team en lektion, som resten af fagteamet observerer og efterfølgende reflekterer over. Vi faciliterer og deltager i planlægning, observation og refleksionssamtalen, og forsker efterfølgende i disse processer.
Vi eksperimenterer derfor med at omlægge teammøder for dansk- og matematiklærere til ’lektionsrefleksioner’. Lektionsrefleksioner minder om lektionsstudier men med mere vægt på den didaktiske refleksionssamtale og mindre vægt på planlægning og mere på refleksion.
På skift planlægger og gennemfører et team en lektion, som resten af fagteamet observerer og efterfølgende reflekterer over. Vi faciliterer og deltager i planlægning, observation og refleksionssamtalen, og forsker efterfølgende i disse processer.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/16 → 31/12/18 |