Lektionsrefleksioner - fokus på den didaktiske samtale

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Fagteams i dansk og matematik på skoler, hvor vi også har lavet lektionsstudier, havde et udtalt ønske om at styrke deres fagdidaktiske refleksioner ved teammøderne.
    Vi eksperimenterer derfor med at omlægge teammøder for dansk- og matematiklærere til ’lektionsrefleksioner’. Lektionsrefleksioner minder om lektionsstudier men med mere vægt på den didaktiske refleksionssamtale og mindre vægt på planlægning og mere på refleksion.
    På skift planlægger og gennemfører et team en lektion, som resten af fagteamet observerer og efterfølgende reflekterer over. Vi faciliterer og deltager i planlægning, observation og refleksionssamtalen, og forsker efterfølgende i disse processer.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/1631/12/18

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.