Projektdetaljer
Beskrivelse
I en brugerdrevet design proces, der involverer forskere, skoleelever, lærere og skoleledelse, udvikles en IT infrastruktur der gør det muligt for lærere og elever at dokumentere læreprocesser, samt dele og distribuere erfaringer, oplevelser og læringsindhold bla. gennem skolens interaktive skærme. Projektet tager udgangspunkt i en dynamisk og relationel forståelse af læring og teknologi, og sigter imod at skabe hybride læringsrum som et afstemt koncept mellem rum, teknologi og pædagogik. Igennem både sansemæssig, æstetisk og kropslig læring arbejder projektet med transformation af fysiske/faglige læringsrum og pædagogiske udfordrende faglige problemstillinger gennem udvikling af nye teknologier.
Mulige undersøgelsesfelter kan omhandle brug af de fysiske rum, såvel som transformationer af disse. Endvidere vil det være relevant at bearbejde læringsrummets interfaces (dette kan være skærme, lyde, farver, mekanik, lys etc), så det understøtter den pædagogiske kultur i samspil med den stigende digitalisering af undervisningen.
Projektet tager afsæt i en motivationsbåret læringstilgang, hvor vi sigter mod at skolen i højere grad skal forholde sig til elevernes hverdagsviden for at opnå faglig viden og skolens læringsindhold skal smitte mere af på hverdagen/fritiden. Dette opnås gennem en it medieret motivation, som vi konkretiserer gennem en fysisk mock-up.
Mulige undersøgelsesfelter kan omhandle brug af de fysiske rum, såvel som transformationer af disse. Endvidere vil det være relevant at bearbejde læringsrummets interfaces (dette kan være skærme, lyde, farver, mekanik, lys etc), så det understøtter den pædagogiske kultur i samspil med den stigende digitalisering af undervisningen.
Projektet tager afsæt i en motivationsbåret læringstilgang, hvor vi sigter mod at skolen i højere grad skal forholde sig til elevernes hverdagsviden for at opnå faglig viden og skolens læringsindhold skal smitte mere af på hverdagen/fritiden. Dette opnås gennem en it medieret motivation, som vi konkretiserer gennem en fysisk mock-up.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 22/10/12 → 31/03/13 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Aarhus Universitet (Projektpartner)
Emneord
- læremidler
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.