LP-gymnasium

  • Hansen, Line Skov (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Det er pilotprojektets formål at udvikle og undersøge LP-modellens relevans i forhold til gymnasieskolen. Med henblik på at skabe nye rammer for gymnasielæreres kompetenceudvikling indenfor arbejdet med pædagogisk analyse og læringsmiljø.
Pilotprojektet er et underprojekt af projektet: "Der er forskel på drenge og piger - kønnet undervisningsdifferentiering i Gymnasieskolen". I dette overordnede projekt er formålet at udvikle en undervisningspraksis i gymnasieskolen, der fokuserer på kønnet undervisningsdifferentiering med henblik på, at flere elever vil gennemføre gymnasieuddannelsen med bedre resultater - og efterfølgende vælge at læse videre på en videregående uddannelse. Det er målet især at øge drengenes faglige standpunkt og gennemførelse i gymnasiet, så flere drenge ønsker videregående uddannelse.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1101/06/14

Samarbejdspartnere

  • Professionshøjskolen UCN (leder)
  • Aalborghus Gymnasium (Projektpartner)
  • Thisted Gymnasium (Projektpartner)
  • Nørresundby Gymnasium og HF (Projektpartner)
  • VUC Hjørring (Projektpartner)
  • Vesthimmerlands Gymnasium og HF (Projektpartner)

Emneord

  • e-læring
  • blended learning
  • LP-modellen
  • motivation
  • køn
  • frafald
  • undervisningsdifferentiering