Projektdetaljer
Beskrivelse
Det er pilotprojektets formål at udvikle og undersøge LP-modellens relevans i forhold til gymnasieskolen. Med henblik på at skabe nye rammer for gymnasielæreres kompetenceudvikling indenfor arbejdet med pædagogisk analyse og læringsmiljø.
Pilotprojektet er et underprojekt af projektet: "Der er forskel på drenge og piger - kønnet undervisningsdifferentiering i Gymnasieskolen". I dette overordnede projekt er formålet at udvikle en undervisningspraksis i gymnasieskolen, der fokuserer på kønnet undervisningsdifferentiering med henblik på, at flere elever vil gennemføre gymnasieuddannelsen med bedre resultater - og efterfølgende vælge at læse videre på en videregående uddannelse. Det er målet især at øge drengenes faglige standpunkt og gennemførelse i gymnasiet, så flere drenge ønsker videregående uddannelse.
Pilotprojektet er et underprojekt af projektet: "Der er forskel på drenge og piger - kønnet undervisningsdifferentiering i Gymnasieskolen". I dette overordnede projekt er formålet at udvikle en undervisningspraksis i gymnasieskolen, der fokuserer på kønnet undervisningsdifferentiering med henblik på, at flere elever vil gennemføre gymnasieuddannelsen med bedre resultater - og efterfølgende vælge at læse videre på en videregående uddannelse. Det er målet især at øge drengenes faglige standpunkt og gennemførelse i gymnasiet, så flere drenge ønsker videregående uddannelse.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/11 → 01/06/14 |
Links | http://www.gymnasieskolen.dk/article.dsp?page=25029 http://www.information.dk/277804 http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/2/3999970/4/drengene%20skal%20tr%E6kkes%20med%20op |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen UCN (leder)
- Aalborghus Gymnasium (Projektpartner)
- Thisted Gymnasium (Projektpartner)
- Nørresundby Gymnasium og HF (Projektpartner)
- VUC Hjørring (Projektpartner)
- Vesthimmerlands Gymnasium og HF (Projektpartner)
Emneord
- e-læring
- blended learning
- LP-modellen
- motivation
- køn
- frafald
- undervisningsdifferentiering