Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet udføres i et samarbejde mellem Roskilde Kommune og University College Sjælland med Roskilde Universitet som projektpartner i perioden november 2013 til december 2014.
Baggrund
Projektet etableres som del af samarbejdet i partnerskabsaftalen mellem Roskilde Kommune og UCSJ. Det konkrete udviklingsarbejde med fokus på praktikforløb og den sammenhængende indsats omkring borgere (herunder borgere med demens) kobles til delspor om sammenhængende indsats omkring borgere med demens i et hverdagslivsperspektiv (med særligt fokus på etablering af Pårørendeskole og Marte Meo-metoden som refleksions- og læringsmetode), der ligeledes er del af partnerskabsaftalen mellem Roskilde Kommune og UCSJ og udføres som delspor i det EU Regionalfondsstøttede projekt ’Læring uden grænser’.
Formål
Projektsamarbejdet har som formål at udvikle praktikforløb med fokus på den sammenhængende indsats omkring borgere/patienter. Fx praktikforløb, der følger borgeren på tværs af forskellige sammenhænge (fx faglige, sektorielle og mellem hjem og kommunale tilbud) og praktikforløb, der inkluderer forskellige aspekter af indsatsen omkring borgeren på tværs af skel mellem fx professionelle og frivillige. Dermed er projektets primære fokus at udvikle praktikforløb, der kan styrke de studerendes kompetencer i relation til sammenhængende forløb, tværprofessionelt samarbejde og samarbejdet mellem professionelle og civilsamfund. Derudover undersøger projektet, hvordan 1) sådanne praktikforløb kan medvirke til at generere viden om centrale faktorer i den sammenhængende indsats og 2) hvordan denne viden kan bringes i spil ift. udvikling af kvaliteten af den sammenhængende indsats omkring borgeren fx via de studerendes indgåelse i praksisforankrede innovationsforløb.
Baggrund
Projektet etableres som del af samarbejdet i partnerskabsaftalen mellem Roskilde Kommune og UCSJ. Det konkrete udviklingsarbejde med fokus på praktikforløb og den sammenhængende indsats omkring borgere (herunder borgere med demens) kobles til delspor om sammenhængende indsats omkring borgere med demens i et hverdagslivsperspektiv (med særligt fokus på etablering af Pårørendeskole og Marte Meo-metoden som refleksions- og læringsmetode), der ligeledes er del af partnerskabsaftalen mellem Roskilde Kommune og UCSJ og udføres som delspor i det EU Regionalfondsstøttede projekt ’Læring uden grænser’.
Formål
Projektsamarbejdet har som formål at udvikle praktikforløb med fokus på den sammenhængende indsats omkring borgere/patienter. Fx praktikforløb, der følger borgeren på tværs af forskellige sammenhænge (fx faglige, sektorielle og mellem hjem og kommunale tilbud) og praktikforløb, der inkluderer forskellige aspekter af indsatsen omkring borgeren på tværs af skel mellem fx professionelle og frivillige. Dermed er projektets primære fokus at udvikle praktikforløb, der kan styrke de studerendes kompetencer i relation til sammenhængende forløb, tværprofessionelt samarbejde og samarbejdet mellem professionelle og civilsamfund. Derudover undersøger projektet, hvordan 1) sådanne praktikforløb kan medvirke til at generere viden om centrale faktorer i den sammenhængende indsats og 2) hvordan denne viden kan bringes i spil ift. udvikling af kvaliteten af den sammenhængende indsats omkring borgeren fx via de studerendes indgåelse i praksisforankrede innovationsforløb.
| Status | Afsluttet |
|---|---|
| Effektiv start/slut dato | 04/09/13 → 14/12/14 |
| Links | http://ucsj.dk/forskning/projekter/lug/ |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen Absalon (leder)
- Roskilde Kommune (Projektpartner)
- Region Sjælland (Projektpartner)
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
LUG: Læring Uden Grænser
Gynther, K. (Projektleder), Gundersen, P. B. (Projektdeltager), Christiansen, R. B. (Projektdeltager), Vestergaard, K. (Projektdeltager) & Jydebjerg, C. S. (Projektdeltager)
01/09/13 → 31/12/14
Projekter: Projekt › Forskning