Projektdetaljer
Beskrivelse
Problemstilling
Hvilken indflydelse har en bevidstgørelse af kreativitet, som en kompetence i handling og tale hos en gruppe ergoterapeutstuderende i forhold til deres ergoterapeutiske professionsidentitet i løbet af studiet og i deres efterfølgende professionsudøvelse? Vil det kunne påvirke professionens proaktivitet, i forhold til opfyldelse af den kreative og innovative indsats, der efterspørges eksempelvis i regeringsoplægget ”Danmark Løsningernes land" (10) og i forhold til professionens rolle i et velfærdssamfund under forandring?
Problemformulering:
Hvordan påvirker kreativitetstræning en gruppe ergoterapeutstuderendes kreativitet og professionsidentitet gennem studiet og efterfølgende færdigt uddannede ergoterapeuter.
Hvilken indflydelse har en bevidstgørelse af kreativitet, som en kompetence i handling og tale hos en gruppe ergoterapeutstuderende i forhold til deres ergoterapeutiske professionsidentitet i løbet af studiet og i deres efterfølgende professionsudøvelse? Vil det kunne påvirke professionens proaktivitet, i forhold til opfyldelse af den kreative og innovative indsats, der efterspørges eksempelvis i regeringsoplægget ”Danmark Løsningernes land" (10) og i forhold til professionens rolle i et velfærdssamfund under forandring?
Problemformulering:
Hvordan påvirker kreativitetstræning en gruppe ergoterapeutstuderendes kreativitet og professionsidentitet gennem studiet og efterfølgende færdigt uddannede ergoterapeuter.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/14 → 01/08/18 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Aalborg Universitet (Projektpartner)
Emneord
- kreative processer
- træning
- kreativitet
- professionsidentitet
- Uhæmmet anvendelse af viden