Målrettet kreativitetstænknings betydning for en gruppe ergoterapeutstuderendes dannelse af professionsidentitet og senere professionskompetencer

Projektdetaljer

Beskrivelse

Problemstilling
Hvilken indflydelse har en bevidstgørelse af kreativitet, som en kompetence i handling og tale hos en gruppe ergoterapeutstuderende i forhold til deres ergoterapeutiske professionsidentitet i løbet af studiet og i deres efterfølgende professionsudøvelse? Vil det kunne påvirke professionens proaktivitet, i forhold til opfyldelse af den kreative og innovative indsats, der efterspørges eksempelvis i regeringsoplægget ”Danmark Løsningernes land" (10) og i forhold til professionens rolle i et velfærdssamfund under forandring?
Problemformulering:
Hvordan påvirker kreativitetstræning en gruppe ergoterapeutstuderendes kreativitet og professionsidentitet gennem studiet og efterfølgende færdigt uddannede ergoterapeuter.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1401/08/18

Emneord

  • kreative processer
  • træning
  • kreativitet
  • professionsidentitet
  • Uhæmmet anvendelse af viden