Projektdetaljer
Beskrivelse
Med denne rapport, om det vi kalder KRYDS feltet, gives et indblik i et område og nogle processer, der ofte betegnes som en ’gråzone’ mellem almene og særlige indsatser i vores institutioner, skoler og forvaltninger. Med et perspektiv baseret på de involverede børn og unge, deres forældres samt medarbejdere og lederes oplevelser, er rapporten et enestående blik ind i en verden, der næsten pr. definition vil være præget af forventninger, følelser og fakta, der opleves forskelligt afhængig af perspektiv. Det har været en spændende proces at afdække dette felt, der i virkeligheden for os har været et slags deja vu, idet vi begge har en baggrund som professionsudøvere i dette KRYDS felt.
Rapporten er baseret på 16 forældres narrativer om at have et barn med særlige behov/i udsatte positioner. Disse fortællinger en analyseret og analyserne er efterfølgende præsenteret I forkusgruppeinterview I fire fokusgrupper; To grupper repræsenterende professionerne og to grupper af ledere i det offentlige.
Undersøgelsen er gennemført I to kommuner.
Der er udarbejdet undervisningsmaterieale i forbindelse med dette projekt til henholdsvis professionerne og studerende.
Rapporten er baseret på 16 forældres narrativer om at have et barn med særlige behov/i udsatte positioner. Disse fortællinger en analyseret og analyserne er efterfølgende præsenteret I forkusgruppeinterview I fire fokusgrupper; To grupper repræsenterende professionerne og to grupper af ledere i det offentlige.
Undersøgelsen er gennemført I to kommuner.
Der er udarbejdet undervisningsmaterieale i forbindelse med dette projekt til henholdsvis professionerne og studerende.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/10 → 01/03/12 |
Links | http://www.nvie.dk og www.socialstyrelsen.dk |
Emneord
- udsatte børn
- inklusion
- eksklusion
- medborgerskab