Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Matematikindsats 2017 er et kompetenceudviklingsprojekt af to års varighed. Der deltager 66 2. klasser og 57 8. klasser fordelt på 81 skoler.
Matematikindsats 2017 skal bidrage til en varig reduktion af børn, der forlader folkeskolen uden tilstrækkelige matematikkompetencer, og til at fastholde interessen og udvikle potentialet for matematik hos de dygtigste. Projektet har således fokus på de højt- og lavtpræsterende elever.
Projektets formål opnås gennem et todelt projekt- og evalueringsdesign:
1. Udbredelse af konceptet Tidlig Matematikindsats Til Marginalgrupper (TMTM) gennem kompetenceudvikling af matematiklærere og matematikvejledere
2. Videreudvikling og effektmåling af konceptet i Matematikindsats 2017
Der er også aktiviteter for skolernes ledelse og konsulenter for at fastholde kompetenceløftet og forankre projektet.
Matematikindsats 2017 skal bidrage til en varig reduktion af børn, der forlader folkeskolen uden tilstrækkelige matematikkompetencer, og til at fastholde interessen og udvikle potentialet for matematik hos de dygtigste. Projektet har således fokus på de højt- og lavtpræsterende elever.
Projektets formål opnås gennem et todelt projekt- og evalueringsdesign:
1. Udbredelse af konceptet Tidlig Matematikindsats Til Marginalgrupper (TMTM) gennem kompetenceudvikling af matematiklærere og matematikvejledere
2. Videreudvikling og effektmåling af konceptet i Matematikindsats 2017
Der er også aktiviteter for skolernes ledelse og konsulenter for at fastholde kompetenceløftet og forankre projektet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/17 → 01/09/19 |
Links | http://childresearch.au.dk/skole/matematik/national-matematikindsats-2017-tidlig-matematikindsats-til-marginalgrupper-tmtm/ |
Emneord
- matematik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
TIMATIK: Tidlig Indsats i Matematikundervisning
Clemens, H. (Projektleder)
01/05/22 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Forskning
Fil