Projektdetaljer
Beskrivelse
Formål
Formålet med projektet er at undersøge, hvordan studerende ved Sygeplejerskeuddannelsen kan arbejde med at tilegne sig kompetence til at tage medansvar for egen læring, herunder at identificere egne læringsbehov og udvikle selvstændighed i læreprocessen uddannelsen igennem.
Forskningsspørgsmål
Hvordan arbejder studerende med at identificere egne læringsbehov og udvikle selvstændighed i læreprocessen?
Kan der identificeres et eller flere tiltag, der kan facilitere processen?
Metode
Undersøgelsen gennemføres med en fænomenologisk-hermeneutisk tilgang inspireret af Ricoeurs filosofi og tekstfortolkning.
(se i øvrigt projektbeskrivelsen nedenfor)
Formålet med projektet er at undersøge, hvordan studerende ved Sygeplejerskeuddannelsen kan arbejde med at tilegne sig kompetence til at tage medansvar for egen læring, herunder at identificere egne læringsbehov og udvikle selvstændighed i læreprocessen uddannelsen igennem.
Forskningsspørgsmål
Hvordan arbejder studerende med at identificere egne læringsbehov og udvikle selvstændighed i læreprocessen?
Kan der identificeres et eller flere tiltag, der kan facilitere processen?
Metode
Undersøgelsen gennemføres med en fænomenologisk-hermeneutisk tilgang inspireret af Ricoeurs filosofi og tekstfortolkning.
(se i øvrigt projektbeskrivelsen nedenfor)
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 02/09/19 → 29/12/23 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.