Mellem ambition og realisme: Læringsmiljøer i kristendomskundskab

  • Jellesen, Marlene Printz (Projektdeltager)
  • Barrett, Inger Toftgaard (Projektdeltager)
  • Stokholm, Bo Digernes (Projektdeltager)
  • Olesen, Jens-Peter Noes (Projektdeltager)
  • Rasmussen, Palle (Projektdeltager)
  • Gravgaard, Lisa (Projektdeltager)
  • Groth, Anders (Projektdeltager)
  • Buhl Nielsen, Marianne (Projektdeltager)
  • Johnsen, Frederikke (Projektdeltager)
  • Nielsen, Britta (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet har fokus på at kvalificere læringsmiljøerne i Kristendomskundskab i overbygningen. Med udgangspunkt i rapporterne fra SFI ”Lærere, undervisning og elevpræstationer i folkeskolen” (2013) og EVA ”Høje forventninger til alle elever” (2013) har projektet til hensigt at afdække en række af de faktorer, der har central betydning for højnelse af de faglige resultater i Kristendomskundskab. Projektets hypotese er, underbygget af de nævnte rapporter, at et systematisk arbejde med høje forventninger i faget baseret på et velfungerende teamsamarbejde bidrager til de bedste faglige resultater og øger såvel den sociale som den kulturelle inklusion.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1301/08/15