Projektdetaljer

Beskrivelse

Det nye politiske oplæg, der er fremlagt i styrket pædagogisk læreplan (2018) fastlægger, at evalueringer i dagtilbud skal være meningsfulde.
Erfaringen er, at evalueringer foregår i et krydspres mellem forvaltning og pædagogik. Desuden eksisterer der mange evalueringsformer som pædagoger kan benytte sig af og der er mange interessenter med hver sin mening om hvad der er meningsfuldt i evalueringer i dagtilbud. I dette projekt undersøger vi, gennem et aktionsforskningsprojekt, hvordan pædagoger oplever meningsfuldhed i forbindelse med evalueringer, og hvilken evalueringspraksis der på den baggrund kan være meningsfuld.
Vi ønsker at skabe buttom-up viden om meningsfuld evalueringspraksis.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1831/12/19

Emneord

  • dagtilbud
  • evaluering

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.