Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Det nye politiske oplæg, der er fremlagt i styrket pædagogisk læreplan (2018) fastlægger, at evalueringer i dagtilbud skal være meningsfulde.
Erfaringen er, at evalueringer foregår i et krydspres mellem forvaltning og pædagogik. Desuden eksisterer der mange evalueringsformer som pædagoger kan benytte sig af og der er mange interessenter med hver sin mening om hvad der er meningsfuldt i evalueringer i dagtilbud. I dette projekt undersøger vi, gennem et aktionsforskningsprojekt, hvordan pædagoger oplever meningsfuldhed i forbindelse med evalueringer, og hvilken evalueringspraksis der på den baggrund kan være meningsfuld.
Vi ønsker at skabe buttom-up viden om meningsfuld evalueringspraksis.
Erfaringen er, at evalueringer foregår i et krydspres mellem forvaltning og pædagogik. Desuden eksisterer der mange evalueringsformer som pædagoger kan benytte sig af og der er mange interessenter med hver sin mening om hvad der er meningsfuldt i evalueringer i dagtilbud. I dette projekt undersøger vi, gennem et aktionsforskningsprojekt, hvordan pædagoger oplever meningsfuldhed i forbindelse med evalueringer, og hvilken evalueringspraksis der på den baggrund kan være meningsfuld.
Vi ønsker at skabe buttom-up viden om meningsfuld evalueringspraksis.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/18 → 31/12/19 |
Emneord
- dagtilbud
- evaluering
Aktiviteter
- 6 Foredrag eller oplæg
-
Mundtlig formidling af hovedpointer fra forskningsprojektet Meningsfuld evaluering i dagtilbud til EVU kerneteam
Louise Bruslund Pedersen (Oplægsholder)
1 mar. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Mundtlig formidling af hovedpointer fra forskningsprojektet Meningsfuld evaluering i dagtilbud til Hedensted Kommune
Louise Bruslund Pedersen (Oplægsholder)
14 aug. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Mundtlig formidling af hovedpointer fra forskningsprojektet Meningsfuld evaluering i dagtilbud til Ikast Brande Kommune
Louise Bruslund Pedersen (Oplægsholder)
4 jun. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Publikation
- 2 Tidsskriftsartikel
-
En pædagogisk erobring af evalueringsbegrebet
Pedersen, L. B. & Hamilton, S. D. P., dec. 2018, I: Pædagogisk extrakt. 14, s. 26-28 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
Pædagoger: "Evalueringer er meningsfulde, når de spiller sammen med den praksis, vi allerede har gang i..."
Pedersen, L. B. & Hamilton, S. D. P., dec. 2018, I: Pædagogisk extrakt. 14, s. 29-32 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang