Projektdetaljer
Beskrivelse
Som bidrag til Københavns Professionshøjskoles (KP) tværgående satsning omkring mobile laboratorier og laboratoriedidaktik, er nærværende pilotprojekt optaget af at udvikle, afprøve og evaluere konkrete teknologiunderstøttet læringslaboratorier med sigte på at træne professionspraksis i undervisning på videreuddannelsen (VU).
Lægmandssprog
Et undersøgelsesprojekt hvor vi gennem eksperimenter afsøger undervisningsmetoder til at anvende teknologi som Virtual Reality (VR) i undervisning, med henblik på at bringe velfærdsprofessionelles hverdagspraksis ind i, eller tættere på, undervisningssituationer.
Nøgleresultater
- En afprøvet viden om, hvad flytbare, dvs. mobile, laboratorier er for et didaktisk greb i undervisning på VU
- En afprøvet viden om undervisningsmetoder til at anvende (VR) i undervisning
- Erfaringer med: om eller på hvilke måder det er muligt at bringe studerendes
(ledelses)praksis tættere på undervisning via brug af VR
- En viden om effekter ved anvendelse af VR i undervisning på VU
- En afprøvet viden om undervisningsmetoder til at anvende (VR) i undervisning
- Erfaringer med: om eller på hvilke måder det er muligt at bringe studerendes
(ledelses)praksis tættere på undervisning via brug af VR
- En viden om effekter ved anvendelse af VR i undervisning på VU
Kort titel | Mobile labs & VR |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 02/01/20 → 02/01/23 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- didaktik
- læringslaboratorier
- teknologiunderstøttet undervisning
- Virtual Reality (VR)
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation