Mod på Matematik/Metamatik

  • Harpøth Thorning, Morten (Projektdeltager)
  • Johansen, Birgitte (Projektdeltager)
  • Ebeling, Christopher (Projektdeltager)
  • Vadsholt, Mads (Projektdeltager)
  • Sunde, Pernille Bødtker (Projektdeltager)
  • Pind, Pernille (Projektdeltager)
  • Ebeling, Daniel (Projektdeltager)
  • Klemmensen, Lene (Projektleder)
  • Sabra, Jakob Borrits (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Viborg Gymnasium, Asmildkloster Landbrugsskole, Sosu STV og Grenaa Gymnasium, er gået sammen med nogle produktionsvirksomheder om at skabe en ny pædagogisk tilgang til matematikfaget. Projektet, der er støttet af Region Midt, har til hensigt at udvikle pædagogiske redskaber, der kan hjælpe det stigende problem med unge, der udvikler modstand eller ligefrem angst overfor matematikfaget.
Viborg Visuals og tre producenter udvikler i samarbejde med ovenstående og nogle eksperter indenfor feltet en VR-prototype, som skal afhjælpe de unges matematikvanskeligheder.

Lægmandssprog

Vi arbejder på at finde en VR-oplevelse, som kan hjælpe gymnasiestuderende i matematikvanskeligheder.

Nøgleresultater

Et level i en velfungerende gennemprøvet proto-type af en VR-oplevelse.
Kort titelMetamatik
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/04/2231/12/23

Samarbejdspartnere

  • VIborg Visuals
  • Virtually Human Studio
  • Plastic Art Collective
  • Viborg Gymnasium og HF (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • matematik
  • matematikangst
  • matematikvanskeligeheder
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • vr
  • vr production
  • Medier, kommunikation og sprog