Projektdetaljer
Beskrivelse
Viborg Gymnasium, Asmildkloster Landbrugsskole, Sosu STV og Grenaa Gymnasium, er gået sammen med nogle produktionsvirksomheder om at skabe en ny pædagogisk tilgang til matematikfaget. Projektet, der er støttet af Region Midt, har til hensigt at udvikle pædagogiske redskaber, der kan hjælpe det stigende problem med unge, der udvikler modstand eller ligefrem angst overfor matematikfaget.
Viborg Visuals og tre producenter udvikler i samarbejde med ovenstående og nogle eksperter indenfor feltet en VR-prototype, som skal afhjælpe de unges matematikvanskeligheder.
Viborg Visuals og tre producenter udvikler i samarbejde med ovenstående og nogle eksperter indenfor feltet en VR-prototype, som skal afhjælpe de unges matematikvanskeligheder.
Lægmandssprog
Vi arbejder på at finde en VR-oplevelse, som kan hjælpe gymnasiestuderende i matematikvanskeligheder.
Nøgleresultater
Et level i en velfungerende gennemprøvet proto-type af en VR-oplevelse.
Kort titel | Metamatik |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/04/22 → 31/12/23 |
Samarbejdspartnere
- VIborg Visuals
- Virtually Human Studio
- Plastic Art Collective
- Viborg Gymnasium og HF (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- matematik
- matematikangst
- matematikvanskeligeheder
- Skoler, fag og institutioner
- Børn og unge
- vr
- vr production
- Medier, kommunikation og sprog