Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Indeværende projekt bygger på data fra det større forsk-ningsprojekt TRACK, som er beskrevet over. Det særlige fokus for dette delprojekt er følge elevernes motivation for matematik gennem mellemtrinnet. Dette sker gen-nem et udviklet survey baseret på det udbredte Attitudes Toward Mathematics Inventory (ATMI), som er blevet oversat og tilpasset til en dansk kontekst Den nyudviklede tilpassede test kaldes MOT-testen. MOT-testen indeholde ligesom ATMI fire overordnede subskalaer eller områder, som informerer ind i eleverne samlede forestillinger, attitude og motivation i faget.
MOT-testen fire områder er som følger:
1) At kunne lide matematik - glæde ved matematik. 2) At deltage i matematiske aktiviteter - motivation for matematisk arbejde. 3) At være god til matematik - selvtillid 4) At forstå vigtigheden af matematik
MOT-testen fire områder er som følger:
1) At kunne lide matematik - glæde ved matematik. 2) At deltage i matematiske aktiviteter - motivation for matematisk arbejde. 3) At være god til matematik - selvtillid 4) At forstå vigtigheden af matematik
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/22 → 31/12/24 |
-
TRACK
Pedersen, P. L., Dausen, L., Madsen, M. S., Jóelsdóttir, L. B., Andrews, P. R., rosholm, M., Nielsen, S. A., Waagepetersen, R., Westphael, H. & Brix, C. G.
01/01/22 → 01/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
TRACK (Teaching Routines and Content Knowledge)
Jóelsdóttir, L. B., Sunde, P. B., Pedersen, P. L., Drejer, K., Bjerre, M., Skånstrøm, M., Krøjgaard, F., Mogensen, A., Østergaard, K. & Dausen, L.
01/01/18 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Forskning