Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Indeværende projekt bygger på data fra det større forsk-ningsprojekt TRACK, som er beskrevet over. Det særlige fokus for dette delprojekt er følge elevernes motivation for matematik gennem mellemtrinnet. Dette sker gen-nem et udviklet survey baseret på det udbredte Attitudes Toward Mathematics Inventory (ATMI), som er blevet oversat og tilpasset til en dansk kontekst Den nyudviklede tilpassede test kaldes MOT-testen. MOT-testen indeholde ligesom ATMI fire overordnede subskalaer eller områder, som informerer ind i eleverne samlede forestillinger, attitude og motivation i faget.
MOT-testen fire områder er som følger:
1) At kunne lide matematik - glæde ved matematik. 2) At deltage i matematiske aktiviteter - motivation for matematisk arbejde. 3) At være god til matematik - selvtillid 4) At forstå vigtigheden af matematik
MOT-testen fire områder er som følger:
1) At kunne lide matematik - glæde ved matematik. 2) At deltage i matematiske aktiviteter - motivation for matematisk arbejde. 3) At være god til matematik - selvtillid 4) At forstå vigtigheden af matematik
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/22 → 31/12/24 |
-
TRACK
Pedersen, P. L. (Projektleder), Dausen, L. (Projektdeltager), Madsen, M. S. (Projektdeltager), Jóelsdóttir, L. B. (Projektdeltager), Andrews, P. R. (Projektleder), rosholm, M. (Projektdeltager), Nielsen, S. A. (Projektdeltager), Waagepetersen, R. (Projektdeltager), Westphael, H. (Projektdeltager) & Brix, C. G. (Projektdeltager)
01/01/22 → 01/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
TRACK (Teaching Routines and Content Knowledge)
Jóelsdóttir, L. B. (Projektleder), Sunde, P. B. (Projektleder), Pedersen, P. L. (Projektdeltager), Drejer, K. (Projektdeltager), Bjerre, M. (Projektdeltager), Skånstrøm, M. (Projektdeltager), Krøjgaard, F. (Projektdeltager), Mogensen, A. (Projektleder), Østergaard, K. (Projektdeltager) & Dausen, L. (Projektdeltager)
01/01/18 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Forskning