Muligheder og udfordringer i etablering og udvikling af samarbejdet mellem pædagogstuderende og lærere i skolen - hen mod tværprofessionalitet.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Gennem en fælles dynamisk indsats mellem en række aktører fra såvel det kommunalpolitiske område, over skoleledelse, klubledelse og medarbejdere til pædagoguddannelsen og pædagogstuderende i 3. praktik er formålet med dette projekt at skabe indsigt i og viden om konkret etablering af samarbejde mellem lærer- og pædagogprofessionen på såvel et indledende som et videreudviklende niveau.
Projektet undersøger - i fællesskab med pædagogstuderende, lærer, pædagoger og ledelse på skole og klubområdet samt øvrige kommunale aktører - konkrete og nuancerede muligheder og udfordringer, som opstår i henholdsvis etableringen og udvikling af tværprofessionelt samarbejde om børn og unges trivsel, relationer, fællesskaber og dannelse på de forskellige klassetrin i skolen.
Kort titelEtablering og udvikling af samarbejdet mellem pædagogstuderende og lærere i skolen
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato29/01/2331/12/25

Emneord

  • pædagoguddannelsen
  • tværprofessionalitet
  • tværprofessionelt samarbejde
  • trivsel
  • fællesskaber
  • relationer i skolen
  • dannelse
  • samarbejde lærere / pædagoger
  • Samarbejde mellem professionelle
  • Skole
  • skolepædagog
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • tværprofessionalitet
  • samarbejde lærere / pædagoger
  • samarbejde
  • trivsel
  • folkeskolen
  • skole
  • Skoleledelse
  • skolepædagog
  • tværprofessionelt samarbejde