Projektdetaljer
Beskrivelse
Konkrete undervisningsforløb udarbejdes af studerende med fokus på, hvordan MMG kan anvendes og kvalificere holdundervisningen i musik. Gennem partnerskabsaftaler med konkrete skoler skabes et praksisfelt, hvor den studerende afprøver materialet og metodens brugbarhed i folkeskolens musikundervisning. Der lægges særlig vægt på, hvordan materialet og metoden kan bruges i klasseundervisningen, og hvordan det kan kobles med den øvrige musikundervisning (jf. CKF).
Projektet indgår i et større udviklingsprojekt, hvor lærere i folkeskolen og ved musikskoler i samme periode udarbejder og afprøver undervisningsmateriale med MMG som omdrejningspunkt. På baggrund af denne viden udfærdiges der konkrete læseplaner for musik, hvor MMG-metodens systematik indgår.
Projektet indgår i et større udviklingsprojekt, hvor lærere i folkeskolen og ved musikskoler i samme periode udarbejder og afprøver undervisningsmateriale med MMG som omdrejningspunkt. På baggrund af denne viden udfærdiges der konkrete læseplaner for musik, hvor MMG-metodens systematik indgår.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/11 → 28/06/13 |
Links | http://www.musicmindgames.dk/ |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen UCN (leder)
- Kærby Skole (Projektpartner)
- Aalborg Musikskole (Projektpartner)
- Det Jyske Musikkonservatorium (Projektpartner)
- Aalborg Kommune (Projektpartner)
- Aalborg Kulturskole, Nordkraft (Projektpartner)