Music Mind Games – et meningsfuldt bud på udvikling af faget musik

Projektdetaljer

Beskrivelse

Konkrete undervisningsforløb udarbejdes af studerende med fokus på, hvordan MMG kan anvendes og kvalificere holdundervisningen i musik. Gennem partnerskabsaftaler med konkrete skoler skabes et praksisfelt, hvor den studerende afprøver materialet og metodens brugbarhed i folkeskolens musikundervisning. Der lægges særlig vægt på, hvordan materialet og metoden kan bruges i klasseundervisningen, og hvordan det kan kobles med den øvrige musikundervisning (jf. CKF).

Projektet indgår i et større udviklingsprojekt, hvor lærere i folkeskolen og ved musikskoler i samme periode udarbejder og afprøver undervisningsmateriale med MMG som omdrejningspunkt. På baggrund af denne viden udfærdiges der konkrete læseplaner for musik, hvor MMG-metodens systematik indgår.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1128/06/13

Samarbejdspartnere

  • Professionshøjskolen UCN (leder)
  • Kærby Skole (Projektpartner)
  • Aalborg Musikskole (Projektpartner)
  • Det Jyske Musikkonservatorium (Projektpartner)
  • Aalborg Kommune (Projektpartner)
  • Aalborg Kulturskole, Nordkraft (Projektpartner)