Projektdetaljer
Beskrivelse
Et eksplorativt samarbejde mellem pædagoger, ledere, undervisere og forskere der sammen undersøger og videndeler musikkens potentialer i og for den pædagogiske hverdagspraksis i dagtilbud.
Det foregår gennem månedlige møder, musikalske prøvehandlinger (eksperimenter) i dagtilbud, samarbejder på tværs af institutioner og løbende sparring mellem pædagoger og forskere.
Sammen udforskes spørgsmålet:
Spørgsmål 1: Hvorledes kan der udvikles et fællesskab på tværs af dagtilbudspraksis, forskning og musikpædagogik, der opleves meningsfuldt og givende for alle parter og som skaber aktuel værdi for dagtilbudspædagogikken?
• Spørgsmål 2: Hvilken indflydelse har forskningsfællesskabet på karakteren af de forskningstematikker og forskningsspørgsmål, der udvikles??
• Spørgsmål 3: Hvilke konkrete forskningsspørgsmål kan der udvikles i forhold til musik i dagtilbud, der er relevante for pædagoger og den pædagogiske praksis?
Det foregår gennem månedlige møder, musikalske prøvehandlinger (eksperimenter) i dagtilbud, samarbejder på tværs af institutioner og løbende sparring mellem pædagoger og forskere.
Sammen udforskes spørgsmålet:
Spørgsmål 1: Hvorledes kan der udvikles et fællesskab på tværs af dagtilbudspraksis, forskning og musikpædagogik, der opleves meningsfuldt og givende for alle parter og som skaber aktuel værdi for dagtilbudspædagogikken?
• Spørgsmål 2: Hvilken indflydelse har forskningsfællesskabet på karakteren af de forskningstematikker og forskningsspørgsmål, der udvikles??
• Spørgsmål 3: Hvilke konkrete forskningsspørgsmål kan der udvikles i forhold til musik i dagtilbud, der er relevante for pædagoger og den pædagogiske praksis?
Kort titel | Delvist finansieret af Partnerskab for Børneforskning |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/03/24 → 31/12/25 |