Projektdetaljer
Beskrivelse
Som led i en Master i Procesledelse og Organisatorisk Forandring, Aalborg Universitet har dette projekt undersøgt hvilke dilemmaer, der optræder, når studerende skal lave dialogbaseret og konstruktiv journalistik. Det er sket som aktionsforskning sammen med en gruppe studerende fra 4. semester Dialogbaseret Journalistik.
Projektet bidrager både med praksis-, udviklings- og forskningsviden. Projektet har tilført viden om forskellige journalistiske roller og måder, journalister kan forholde sig til kilder på, om gennemsigtighed i samskabelse, ny bevidsthed om vinkling af dialog/interview – viden, som kan bruges i undervisningen.
Projektet har også vist hvordan gentagen refleksion skaber læring understøttet af teoretisk viden om sammenhæng mellem refleksion og læring.
Projektet bidrager både med praksis-, udviklings- og forskningsviden. Projektet har tilført viden om forskellige journalistiske roller og måder, journalister kan forholde sig til kilder på, om gennemsigtighed i samskabelse, ny bevidsthed om vinkling af dialog/interview – viden, som kan bruges i undervisningen.
Projektet har også vist hvordan gentagen refleksion skaber læring understøttet af teoretisk viden om sammenhæng mellem refleksion og læring.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/21 → 24/06/21 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dialog
- aktionsforskning