Projektdetaljer
Beskrivelse
Forskergruppen har netop afsluttet et stort reviewarbejde og udgivet tre vidensrapporter i NAFA:
1) Model for operationelt teoretisk rammeværk.
2) Den dobbelte didaktiske dimension – i læreruddannelsens naturfag.
3) Dannelse og kompetence i læreruddannelsens dobbeltedidaktiske perspektiv – med særligt henblik på uddannelse af naturfagslærere til grundskolen.
Den første rapport beskriver hvad et framework er, hvordan kan det udarbejdes og hvordan det kan formidles.
Den anden rapport er et vidensgrundlag, som forholder sig overordnet til spørgsmålet: “Hvad er de karakteristiske træk ved læreruddannelsens dobbeltdidaktiske perspektiv?
Den tredje rapport forsøger så at placere lærerfaglighed, naturfaglig dannelse og naturfaglige kompetencer i læreruddannelsens dobbelte didaktiske perspektiv.
1) Model for operationelt teoretisk rammeværk.
2) Den dobbelte didaktiske dimension – i læreruddannelsens naturfag.
3) Dannelse og kompetence i læreruddannelsens dobbeltedidaktiske perspektiv – med særligt henblik på uddannelse af naturfagslærere til grundskolen.
Den første rapport beskriver hvad et framework er, hvordan kan det udarbejdes og hvordan det kan formidles.
Den anden rapport er et vidensgrundlag, som forholder sig overordnet til spørgsmålet: “Hvad er de karakteristiske træk ved læreruddannelsens dobbeltdidaktiske perspektiv?
Den tredje rapport forsøger så at placere lærerfaglighed, naturfaglig dannelse og naturfaglige kompetencer i læreruddannelsens dobbelte didaktiske perspektiv.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/21 → 01/09/21 |
Links | https://nafa.nu/nafa-viden/nafa-podcasts/ |