Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Videnscenter for digital teknologiforståelse vil udforske, hvordan børn og unge konstruktivt og kritisk kan være medskabere af de digitale teknologier, som danner rammer for vores liv, fællesskaber og samfund. Ambitionen er, at alle børn og unge, uanset, køn, postnummer eller social baggrund, får viden om digital teknologiforståelse, så de konstruktivt og kritisk kan deltage som demokratiske borgere i et digitaliseret samfund.
Aarhus Universitet og Københavns Professionshøjskole er værtsorganisationer på vegne af deres respektive sektorer og varetager henholdsvis forankring af digital teknologiforståelse på de gymnasiale og videregående uddannelser, og grundskole og læreruddannelse.
Centret er støttet med 50 mio. kr. af Lundbeckfonden, Novo Nordisk Fonden og Villum Fonden i en programperiode 2023 – 2028.
Aarhus Universitet og Københavns Professionshøjskole er værtsorganisationer på vegne af deres respektive sektorer og varetager henholdsvis forankring af digital teknologiforståelse på de gymnasiale og videregående uddannelser, og grundskole og læreruddannelse.
Centret er støttet med 50 mio. kr. af Lundbeckfonden, Novo Nordisk Fonden og Villum Fonden i en programperiode 2023 – 2028.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 14/08/23 → 13/08/27 |
Links | https://tekforstaa.dk/ https://www.linkedin.com/company/videnscenter-for-digital-teknologiforst%C3%A5else/ |
Samarbejdspartnere
- VIA University College
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Professionshøjskolen Absalon
- UC SYD
- Aarhus Universitet
- Københavns Universitet
- Læremiddel.dk - Nationalt Videncenter for Læremidler
- Københavns Professionshøjskole (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- teknologiforståelse
Aktiviteter
- 1 Seminar
-
Åbningskonference for Videnscenter for Digital Teknologiforståelse
Georgsen, M. (Deltager)
4 dec. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar