Naturfagslæreres motivation for og engagement i udviklingsarbejde og efteruddannelse.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Læreres erfaringer med lærergerning og naturfag har betydning for deres motivation for at deltage i udviklingsarbejder. Deres aktuelle fremtidsforventninger – forgrunde – har betydning for deres engagement i forløbet af selve udviklingsarbejdet. Man savner dog undersøgelser som dedikeret kvalificerer betydningen af samspillet mellem erfaringer og forgrunde for læreres deltagelse i naturfagsdidaktiske udviklingsprojekter og efteruddannelse. Der gennemføres derfor en undersøgelse løst koblet til QUEST-projektet ved at interviewe - og observere - lærere i dette projekt om hvordan de ser deres egne tidligere erfaringers betydning for deres aktuelle deltagelse i QUEST-aktiviteterne. De interviewede læreres beretninger vil blive analyseret for afgørende begivenheder der har formet deres engagement i og motivation for udvikling og efteruddannelse. Analysen vil blive perspektiveret i forhold til læreres forgrund og mulige selvudvikling i deres daglige arbejde og undervisning.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1231/12/13