Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med studiet er at identificere og undersøge temaer, hvor de nordiske landes læreruddannelser kan lære af hinanden. Danmark, Norge, Finland, Sverige og Island deltager i undersøgelsen.
Ud fra et spørgeskema til de lærerstuderende i de forskellige lande, omhandlende deres mening om den uddannelse de er ved at tage, undersøges hvor forskellene ligger hos de forskellige landes studerende. Der hvor landene (eller et land) ser ud til at afvige, vil man gå yderligere i dybden med årsagen til forskellene landene i mellem, og se om der igennem sammenligning kan være potentiale for forbedring i andre lande.
Undersøgelsen baseres altså i første omgang på, hvad de lærerstuderende på alle årgange mener om uddannelsen. Vurderinger som så skal bruges som grundlag for forbedringer i de forskellige læreruddannelser
Ud fra et spørgeskema til de lærerstuderende i de forskellige lande, omhandlende deres mening om den uddannelse de er ved at tage, undersøges hvor forskellene ligger hos de forskellige landes studerende. Der hvor landene (eller et land) ser ud til at afvige, vil man gå yderligere i dybden med årsagen til forskellene landene i mellem, og se om der igennem sammenligning kan være potentiale for forbedring i andre lande.
Undersøgelsen baseres altså i første omgang på, hvad de lærerstuderende på alle årgange mener om uddannelsen. Vurderinger som så skal bruges som grundlag for forbedringer i de forskellige læreruddannelser
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 15/01/17 → 31/12/19 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- University of Oslo (Projektpartner)
- University of Helsinki (Projektpartner)
- Mittuniversitetet (Projektpartner)
- University of Iceland (Projektpartner)
Emneord
- læreruddannelsen
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.