Normkritisk og normkreativ evalueringskultur i dagtilbudNorm-Critical and Norm-Creative Evaluation Practices in Daycare

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet undersøger, hvordan pædagogisk arbejde med køn, mangfoldighed og ligestilling kan indgå i implementeringen af den styrkede pædagogiske læreplan. Sammen med pædagoger og ledere undersøges og udvikles bud på, hvordan en normkritisk og normkreativ pædagogisk praksis kan indgå som en del af den systematiske evalueringskultur, der kvalificerer dagtilbuddets inkluderende arbejde med mangfoldighed og ligestilling.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/10/1931/12/21

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • normkritik
  • normkreativitet
  • mangfoldighed
  • ligestilling
  • evaluering
  • evalueringskultur
  • pædagogisk læreplan
  • køn

Publikation

Mangfoldighed og ligestilling i dagtilbud: Omfang - Forståelser - Holdninger - Tilgange

Padovan-Özdemir, M. & Hamilton, S. D. P., maj 2020, 1 udg. Århus: VIA University College. 49 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
10 Downloads (Pure)