Projektdetaljer
Beskrivelse
Denne nye ’Henvisningsundersøgelse 2’ er en fortsættelse af en undersøgelse gennemført i februar – marts 2013 for Undervisningsministeriet ”Nye henvisningskategorier i specialundervisning”. Denne undersøgelse gav en generel viden samt en række specifikke kommentarer og forslag til en præcisering af de skitserede nye henvisningskategorier.
På baggrund af dette gennemføres endnu en undersøgelse, ’Henvisningsundersøgelse 2’, hvor de reviderede kategorier og deres anvendelighed i skolens praksis afprøves endnu engang, men altså modificeret i forhold til den første undersøgelse fra 2013. I denne anden undersøgelse er det planen, dels at kontakte de kommuner, der deltog i første undersøgelse, dels at kontakte flere andre kommuner.
Denne ’Henvisningsundersøgelse 2’ gennemføres i løbet af efteråret 2014 med afrapportering af resultaterne ultimo december 2014. derefter er det planen, at der udfærdiges en vejledning til anvendelsen af de reviderede kategorier, der vil blive udsendt i løbet af foråret 2015. Dette forløb gennemføres i samarbejde med ministeriet og andre relevante parter.
På baggrund af dette gennemføres endnu en undersøgelse, ’Henvisningsundersøgelse 2’, hvor de reviderede kategorier og deres anvendelighed i skolens praksis afprøves endnu engang, men altså modificeret i forhold til den første undersøgelse fra 2013. I denne anden undersøgelse er det planen, dels at kontakte de kommuner, der deltog i første undersøgelse, dels at kontakte flere andre kommuner.
Denne ’Henvisningsundersøgelse 2’ gennemføres i løbet af efteråret 2014 med afrapportering af resultaterne ultimo december 2014. derefter er det planen, at der udfærdiges en vejledning til anvendelsen af de reviderede kategorier, der vil blive udsendt i løbet af foråret 2015. Dette forløb gennemføres i samarbejde med ministeriet og andre relevante parter.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/14 → 31/01/15 |
Samarbejdspartnere
- UC SYD (leder)
- Børne- og Undervisningsministeriet (Projektpartner)
Emneord
- specialpædagogik
- kategorisering
- inklusion