Projektdetaljer
Beskrivelse
Det kan være vanskeligt for pædagoger at forstå og kommunikere med brugere med kommunikative vanskeligheder. Brugerne vil i så fald kun i begrænset omfang blive forstået og indgå i meningsfuld kommunikation med andre mennesker. For at kunne lave en relevant og velkommen integrationsindsats er et indblik i brugerperspektivet vigtigt. Det har vist sig som en faglig udfordring at få adgang til brugerperspektivet (f.eks. Per Lorentzen, Jette Flint Pedersen m.fl.), de almindeligt anvendte metoder kommer til kort og pædagogerne får ikke ”knækket koden”. Derfor er der behov for nye metoder og professionsudvikling. Dette er projektets omdrejningspunkt.
Projektet hører til i programmet: Socialpædagogik: Inklusion og Deltagelse.
Projektet hører til i programmet: Socialpædagogik: Inklusion og Deltagelse.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/13 → 31/12/14 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Anonymiserede (Projektpartner)
Emneord
- brugerinddragelse
- brugersperspektiv
- brugerforståelse
- mennesker uden verbalt sprog
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.