Opfølgning på Toning af Modul 10 og søge udviklingspotentiale for udvikling af akutte kompetencer i klinisk undervisnings forløb

  • Frandsen, Anne (Projektdeltager)
  • Svendsen, Pernille (Projektdeltager)
  • Hedegaard, Susanne (Projektdeltager)
  • lichtenstein, birgitte (Projektdeltager)
  • Madsen, Trine Stougaard (Projektleder)
  • Toth, Eva Charlotte (Projektdeltager)
  • Linnet, Marianne (Projektdeltager)
  • Just, Lene (Projektleder)
  • Fogh, Jutta (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Evaluere hvilken effekt Toningsprojektet, som dækker det teoretiske forløb, og med fokus på det teoribearbejdende og det praksisforberedende, har i de efterfølgende kliniske forløb med fokus på sammenhæng mellem teori og praksis.

    På baggrund af forskellige evaleringsdesign belyses de hvilke udfordringer der er i opnåelse af akutte kompetencer i det kliniske læringsrum, med henblik at kvalificere og justere læringsmetoder dels i kliniske og teoretiske læringsrum.

    Der udvikles og afprøves et læringsrum i klinisk praksis- et fremtidigt teori-praksis tilbud i samarbejde med undervisere fra klinikken og de kliniske vejledere -, som kan bruges som undervisningstilbud i modul 11, hvor undervisere fra begge læringsrum deltager

    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato08/08/1131/03/12

    Emneord

    • sygeplejerskeuddannelsen
    • toning
    • akut sygepleje
    • kobling mellem teori og praksis
    • sammenhæng mellem teori og praksis
    • Klinisk undervisning
    • kliniske undervisere
    • kommunikationstræning
    • simulationsbaseret undervisning