Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Evaluere hvilken effekt Toningsprojektet, som dækker det teoretiske forløb, og med fokus på det teoribearbejdende og det praksisforberedende, har i de efterfølgende kliniske forløb med fokus på sammenhæng mellem teori og praksis.
På baggrund af forskellige evaleringsdesign belyses de hvilke udfordringer der er i opnåelse af akutte kompetencer i det kliniske læringsrum, med henblik at kvalificere og justere læringsmetoder dels i kliniske og teoretiske læringsrum.
Der udvikles og afprøves et læringsrum i klinisk praksis- et fremtidigt teori-praksis tilbud i samarbejde med undervisere fra klinikken og de kliniske vejledere -, som kan bruges som undervisningstilbud i modul 11, hvor undervisere fra begge læringsrum deltager
På baggrund af forskellige evaleringsdesign belyses de hvilke udfordringer der er i opnåelse af akutte kompetencer i det kliniske læringsrum, med henblik at kvalificere og justere læringsmetoder dels i kliniske og teoretiske læringsrum.
Der udvikles og afprøves et læringsrum i klinisk praksis- et fremtidigt teori-praksis tilbud i samarbejde med undervisere fra klinikken og de kliniske vejledere -, som kan bruges som undervisningstilbud i modul 11, hvor undervisere fra begge læringsrum deltager
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 08/08/11 → 31/03/12 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Herlev Hospital (Projektpartner)
- Hvidovre Hospital (Projektpartner)
- Gentofte Hospital (Projektpartner)
- Københavns Universitetshospital (Projektpartner)
- Bispebjerg Hospital (Projektpartner)
Emneord
- sygeplejerskeuddannelsen
- toning
- akut sygepleje
- kobling mellem teori og praksis
- sammenhæng mellem teori og praksis
- Klinisk undervisning
- kliniske undervisere
- kommunikationstræning
- simulationsbaseret undervisning
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Toningsprojektet Modul 10: Studier af praksis. -udviklingsviden og videnskabelig frembragt viden som grundlag for at kunne handle professionelt ved akutte, komplekse plejesituationer og ved akut opstået sygdom og tilskadekomst
Rasmussen, M. L. (Projektleder), Madsen, T. L. S. (Projektdeltager), Toth, E. C. (Projektdeltager), Christensen, L. N. (Projektdeltager), Fogh, J. (Projektdeltager) & Søndergaard, C. N. (Projektleder)
01/08/10 → 01/09/11
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation