På vej mod professionelle læringsfællesskaber i Tårnby Kommune

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Kompetenceudviklings- og kapacitetsopbygningsprojekt for alle skoler i Tårnby Kommune. Projektet klæder alle lærere og skolepædagoger, skoleledelser og skoleforvaltningen - i alt 615 personer - på til at tage de første skridt i retning mod at kunne arbejde som professionelle læringsfællesskaber i et whole-system-approach. Projektet fokuserer på opbygning af samarbejdskompetencer som afsæt for professionelt teamsamarbejde og betoner tematikker som bl.a. mødekultur, refleksionsformer og beslutningsprocesser; kollektiv systematisk tilgang til arbejdet med elevers læring og progression; forandringsledelse samt organisatorisk procesfastholdelse. Projektet er finansieret af A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/1731/10/20

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • professionelle læringsfællesskaber
    • samarbejdskompetence
    • teamsamarbejde
    • mødekultur
    • mødeformer
    • facilitering
    • progression
    • evaluering
    • data
    • whole system approch
    • kollektiv forpligtelse
    • systematik
    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • forandringsledelse
    • organisationsudvikling
    • praksisarkitektur

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.