Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Kompetenceudviklings- og kapacitetsopbygningsprojekt for alle skoler i Tårnby Kommune. Projektet klæder alle lærere og skolepædagoger, skoleledelser og skoleforvaltningen - i alt 615 personer - på til at tage de første skridt i retning mod at kunne arbejde som professionelle læringsfællesskaber i et whole-system-approach. Projektet fokuserer på opbygning af samarbejdskompetencer som afsæt for professionelt teamsamarbejde og betoner tematikker som bl.a. mødekultur, refleksionsformer og beslutningsprocesser; kollektiv systematisk tilgang til arbejdet med elevers læring og progression; forandringsledelse samt organisatorisk procesfastholdelse. Projektet er finansieret af A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/17 → 31/10/20 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- professionelle læringsfællesskaber
- samarbejdskompetence
- teamsamarbejde
- mødekultur
- mødeformer
- facilitering
- progression
- evaluering
- data
- whole system approch
- kollektiv forpligtelse
- systematik
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- forandringsledelse
- organisationsudvikling
- praksisarkitektur
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Videre mod professionelle læringsfællesskaber i Tårnby Kommune
Jørgensen, L. D., Koefoed-Melson, N., Nielsen-Elkjær, K., Henriksen, P. K. B., Virklund, C., Kloppenborg, H. M., Jungemann, R., Serup, S. D., Lindsay, T. S., Hansen, B. B., Rasborg, R., Matthiesen, M. N., Skov, S. S. & Schmidt, O. T.
01/01/21 → 30/06/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation