Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Resume
Forskningsprojektet Pædagogens ændrede professionelle praksis - med børn i socialt komplekse kontaktflader er en empirisk undersøgelse af pædagogers iagttagelse, beskrivelse og vurdering af de ændrede krav til viden og kompetence for professionsudøvelse. De ændrede krav skyldes at pædagoger i dag skal etablere relationer til børn, der indgår i mange sociale kontekster med forskellige normer og værdier, og som også inden for de enkelte kontekster skal kunne håndtere skift i aktiviteter med forskellige succeskriterier (omsorg, udvikling, leg, læring mv.). Projektet anvender en mixed method tilgang, der kombinerer litteraturstudier, fokusgruppeinterviews og en surveyundersøgelse. Projektet er teoretisk funderet i sociologisk systemteori. Resultaterne forventes at kunne kvalificere uddannelse og efteruddannelse af pædagoger.
Forskningsprojektet Pædagogens ændrede professionelle praksis - med børn i socialt komplekse kontaktflader er en empirisk undersøgelse af pædagogers iagttagelse, beskrivelse og vurdering af de ændrede krav til viden og kompetence for professionsudøvelse. De ændrede krav skyldes at pædagoger i dag skal etablere relationer til børn, der indgår i mange sociale kontekster med forskellige normer og værdier, og som også inden for de enkelte kontekster skal kunne håndtere skift i aktiviteter med forskellige succeskriterier (omsorg, udvikling, leg, læring mv.). Projektet anvender en mixed method tilgang, der kombinerer litteraturstudier, fokusgruppeinterviews og en surveyundersøgelse. Projektet er teoretisk funderet i sociologisk systemteori. Resultaterne forventes at kunne kvalificere uddannelse og efteruddannelse af pædagoger.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/10 → 01/12/11 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen UCN (leder)
- Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
Projekter
- 1 Igangværende
-
Pædagogens ændrede professionelle praksis - om børn i socialt komplekse kontaktflader
Kirkegaard, P. O. (Projektdeltager) & Rasmussen, J. (Projektleder)
01/01/10 → …
Projekter: Projekt › Forskning