Pædagoger på sprogvisit - pilotprojekt 2015

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projekt “Pædagoger på sprogvisit - pilotprojekt” havde til formål at udvikle pædagogers sprogstimulerende arbejde i børnehaven i Lolland Kommune.

I efteråret 2015 kørte et pilotprojekt i 1 daginstitution i kommunen.

Målet var, at pædagoger ved at besøge en anden institution og observere andre pædagogers praksis skulle finde inspiration til at udvikle egen praksis.

Sprogvisit som metode til udvikling er inspireret af Forbløffende praksisser – en antropologisk metode, der går ud på at undersøge et felt med en åben og nysgerrig indstilling. Vigtige elementer i metoden er struktureret observation, efterfølgende reflekterende teamsamtale og afprøvning af nye tiltag.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1530/11/15

Emneord

  • sprogudvikling

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Pædagoger på sprogvisit

    Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, K. V. (Projektdeltager), Reusch, C. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, K. V. (Projektdeltager), Brok, L. S. (Projektleder), Reusch, C. F. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, K. V. (Projektdeltager) & Storgaard, L. C. (Projektleder)

    01/08/1631/12/18

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Fil