Pædagogers betydning for børns trivsel

Projektdetaljer

Beskrivelse

Pædagoger i danske dagtilbud har ansvar for, at børn oplever positiv trivsel i børnehaven, men et tidligere ph.d.-studie peger på, at børnene selv typisk tildeler de voksne en perifer rolle i aktiv skabelse af trivsel og glæde.
Projektet søger viden om børns trivsel ud fra et børneperspektiv og interesserer sig for, hvad der kendetegner den ideelle voksne i en børnetrivselssammenhæng, hvis man tager børnenes mening til indtægt.
Projektet undersøger børns retrospektive erindringer om børnehavens voksne ved gennemførsel af børne-fotointerviews med 6-7 årige børnehaveklassebørn.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/1231/01/14

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Virupskolens SFO (Projektpartner)
  • Aarhus Kommune (Projektpartner)

Emneord

  • børnekultur
  • Børns perspektiver
  • børn
  • Børnehavebørns trivsel
  • de voksnes rolle