Projektdetaljer
Beskrivelse
Pædagoger i danske dagtilbud har ansvar for, at børn oplever positiv trivsel i børnehaven, men et tidligere ph.d.-studie peger på, at børnene selv typisk tildeler de voksne en perifer rolle i aktiv skabelse af trivsel og glæde.
Projektet søger viden om børns trivsel ud fra et børneperspektiv og interesserer sig for, hvad der kendetegner den ideelle voksne i en børnetrivselssammenhæng, hvis man tager børnenes mening til indtægt.
Projektet undersøger børns retrospektive erindringer om børnehavens voksne ved gennemførsel af børne-fotointerviews med 6-7 årige børnehaveklassebørn.
Projektet søger viden om børns trivsel ud fra et børneperspektiv og interesserer sig for, hvad der kendetegner den ideelle voksne i en børnetrivselssammenhæng, hvis man tager børnenes mening til indtægt.
Projektet undersøger børns retrospektive erindringer om børnehavens voksne ved gennemførsel af børne-fotointerviews med 6-7 årige børnehaveklassebørn.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/12 → 31/01/14 |
Links | http://www.viauc.dk/hoejskoler/psh/videncentre/boern-og-unges-kultur/krop-og-laering/Sider/Krop-og-laering.aspx |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Virupskolens SFO (Projektpartner)
- Aarhus Kommune (Projektpartner)
Emneord
- børnekultur
- Børns perspektiver
- børn
- Børnehavebørns trivsel
- de voksnes rolle