Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet undersøger, hvordan forberedelse indgår i det pædagogiske arbejde i danske daginstitutioner. I en række kommuner er der i disse år igangsat forsøg med afsat tid til pædagogers forberedelse bl.a. med henblik på forbedrede rammer for pædagogfaglig udvikling, fastholdelse og rekruttering af personale samt at motivere til øget arbejdstid (BUPL, 2023). I diskussioner om rammer for pædagogfaglig udvikling mangler der viden om pædagogers forberedelse, herunder hvordan vi kan forstå begrebet forberedelse i en pædagogfaglig kontekst, hvor meget forberedelsestid pædagoger har, hvad forberedelsen bliver brugt til – og hvilken betydning pædagogers forberedelse kan have for såvel pædagogisk praksis som pædagogers arbejdsliv. Projektet er støttet af BUPL's forskningspulje.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/24 → 30/04/25 |