Projektdetaljer
Beskrivelse
Gennem empiriske studier i en dagsinstitution i Billund Kommune og den samlede styringskæde omkring denne dagsinstitution søges følgende spørgsmål belyst:
• Hvilke børneperspektiver fremtræder i pædagogers arbejde med evaluerings- og dokumentationsarbejde, i tilknytning til den pædagogiske læreplan?
• Hvilke børneperspektiver fremtræder i styringskæden fra det statslige niveau over kommune til distrikt/område og ledelse i den enkelte institution i tilknytning til evaluering og dokumentation af den pædagogiske læreplan?
Projektet har dermed til hensigt at belyse, hvorledes Servicelovens (Socialministeriet, 2015; §7 Stk.4, §8 Stk. 5) krav om anvendelse af børneperspektiver (Sommer, 2010; Lund og Koch, 2016; Warming, 2011) omsættes og udfolder sig i pædagogers arbejde med evaluering og dokumentation i tilknytning til arbejdet med pædagogiske læreplaner.
• Hvilke børneperspektiver fremtræder i pædagogers arbejde med evaluerings- og dokumentationsarbejde, i tilknytning til den pædagogiske læreplan?
• Hvilke børneperspektiver fremtræder i styringskæden fra det statslige niveau over kommune til distrikt/område og ledelse i den enkelte institution i tilknytning til evaluering og dokumentation af den pædagogiske læreplan?
Projektet har dermed til hensigt at belyse, hvorledes Servicelovens (Socialministeriet, 2015; §7 Stk.4, §8 Stk. 5) krav om anvendelse af børneperspektiver (Sommer, 2010; Lund og Koch, 2016; Warming, 2011) omsættes og udfolder sig i pædagogers arbejde med evaluering og dokumentation i tilknytning til arbejdet med pædagogiske læreplaner.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/16 → 01/06/18 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Billund Kommune (Projektpartner)
Emneord
- Børn og unge
- børneperspektiv
- evaluering
- læreplaner i daginstitutioner
- dokumentation
- pædagogers professionalitet